shop shop .

shop

تابلو چلنيوم

تابلو چلنيوم

معناي چلنيوم چيست؟

تابلو چلنيوم يا به عبارت ديگر كلمه چلنيوم از تركيب دو كلمه channel+aluminium حاصل مي شود كه به معناي كانال آلومينيومي مي باشد و در كشور ما در اصطلاحات عميانه به نام تابلو چلنيوم شناخته مي شود. Channel در لغت به معناي كانال و يا هر جسم u شكلي مي‌باشد.

تاريخچه تابلو چلنيوم

براي اولين بار در سال 2000 ميلادي بود كه شركتي به نام mci با استفاده از روش فناوري نوين و تاثير دادن آن بر روي فلز آلومينيوم، موفق به ابداع محصول جديدي شد كه ظاهري به شكل استيل اما با سطحي آيينه مانند شد. در ابتدا اين محصول را با نام channelume مي شناختند اما بعد از مدتي نام آن به alurapid تغيير كرد.

تابلو تبليغاتي چلنيوم

ويژگي تابلو چلنيوم

از انواع حروف برجسته كه مي توان در بازار مشاهده كرد مي توان از تابلو چلنيوم نام برد كه چند سالي است وارد بازار شده است و از جمله زيباترين و پر مصرف‌ترين تابلو ها محسوب مي‌شود. دلايلي از جمله تنوع زياد در طرح و رنگ و سايز باعث افزايش محبوبيت آن نسبت به ساير حروف برجسته شده است. تابلو چلنيوم در برابر نور آفتاب و گرما و سرما مقاوم بوده و مانع از تغيير رنگ و ظاهرش مي‌شود و از كيفيت بالايي نيز برخوردار است. از جمله ويژگي ديگر تابلو چلنيوم مي توان به نوار اسفنجي حاشيه آن اشاره كرد كه مانع از ورود گرد و غبار به داخل آن مي‌شود.
محافظ نايلوني نيز بر روي لبه تابلو چلنيوم تعبيه شده است كه باعث مي‌شود هنگام نصب بر روي قسمت براق مانع از ايجاد خش شود و در پايان كار به راحتي مي توان آن را جدا كرد. چلنيوم را ميتوان با سايز 7، 9 و 11 سانتي متر و با رنگ جيوه اي، طلايي و مشكي در بازار يافت كرد.

چگونه تابلو چلنيوم اصل را از نوع چيني تشخيص دهيم

تفاوت چشمگيري بين جنس اصل و چيني آن وجود دارد كه به آن خواهيم پرداخت:

تابلو چلنيوم اصلي از لبه ضخيمي برخوردارند و بعد از ساخت از استحكام بالايي دارد. به خصوص در حروف درشت، به همين دليل است كه تابلو ساز هاي حرفه اي و با تجربه از لبه اصلي استفاده مي‌كنند. لبه‌هاي اصلي در مقابل نور آفتاب و تغييرات جوي مقاوم مي‌باشند و رنگشان تغييري نخواهد كرد اما در مقابل جنس چيني به حدي ضعيف هستند كه با فشار كوچكي ممكن است دچار تو رفتگي و يا سوراخي شوند. نوع ديگري از تابلو چلنيوم نيز در بازار وجود دارد كه آن را با نام لترمكس مي‌شناسند و تنها تفاوتي كه با بقيه چلنيوم ها دارد اين است كه به انداره 1 سانتي متر فضايي بر روي لبه محصول تعبيه شده است كه از اين قسمت نيز نور ديده مي‌شود زيبايي آن را دو چندان مي‌كند.

تابلو چلنيوم

 

جنس تابلو چلنيوم از چيست؟

آلياژي كه در مقابل شرايط جوي بسيار مقاوم و درصورت بارش باران و يا تابش خورشيد تا ساليان سال رنگ خود را از دست نخواهد داد. رويه حروف از جنس پلكسي گلس مي‌باشد كه در رنگ مختلف يافت مي‌شود و به انتخاب مشتري از آن ها استفاده مي‌شود. براي قسمت زيرين اين تابلو هم از ورق pvc استفاده مي‌شود كه به كار زيبايي بيشتري بدهد.

در چه رنگ ها و اندازه هايي يافت مي شود؟

تابلو چلنيوم در رنگ ها و اندازه متعددي در كشورمان يافت ‌مي‌شود اما اصلي ترين و محبوب ترين آنها آلوراپيد مي‌باشد كه در 4 رنگ مختلف و با سايز 9، 11 و 14 سانت است. در كشور ما بيشتر از رنگ استيل، نقره اي و طلايي در سايز 9 و به ندرت 11 نيز استفاده مي شود.

روشنايي تابلو چلنيوم

براي روشنايي تابلو چلنيوم از لامپ SMD و LED درون آن استفاده شده است. بين اين دو لامپ نيز لامپ SMD به دليل نور بيشتر و همچنين ضد آب بودن از محبوبيت بيشتري برخوردارند. مهم‌ترين بخش در لامپ طبيعتا نور آن مي‌باشد پس بايد به مواردي از جمله مصرف پايين برق، پخش مناسب نور، خاموشي كمتر، نصب آسان و … توجه كرد. منبع نغذيه اين لامپ ها، ترانس 12 ولت مي باشد.

تابلو چلنيوم

ساختار فيزيكي تابلو چلنيوم

ابتدا طراحي حروف بر روي نرم افزار هاي مانند كرل دراو يا اتوكد انجام مي‌شود و طرح نهايي را با استفاذه از ليزر روي پلكسي گلس طراحي مي‌شود كه داراي رنگ مختلفي مي‌باشند. پلكسي نوعي پلاستيك مي‌باشد كه از لحاظ ظاهري شباهت زيادي به شيشه دارد ولي نسبت به آن مقاوم‌تر است و رنگ متنوعي نيز دارد. برش آن ها با دستگاه برش ليزري انجام مي شود. پس از برش دادن پلكسي ها نوبت به چسباندن آن ها به لبه تابلو چلنيوم مي‌رسد. تابلو سازي هايي كه از دستگاه چلنيوم استفاده مي‌كنند تمام مراحل خم كرن، قوس دادن و ... توسط سيستم كامپيوتر طبق برنامه از قبل تعبيه شده انجام مي‌گيرد. به دليل اين كه اين دستگاه توسط اروپايي ها و براي زبان لاتين طراحي شده است، در بسياري از اوقات در طراحي حروف فارسي به مشكل مي خورد.

در ساير تابلوسازي ها كه مجهز به اين دستگاه ها نمي‌باشند نيز اين عمليات ها توسط استادان ماهر و با تجربه صورت مي‌گيرد. براي چسباندن لبه حروف به چلنيوم آن ها را برو روي سطح آهنربايي قرار مي دهند تا به طور كامل جذب يكديگر شوند و سپس با چسب 123 و اسپري آن ها را بهم مي‌چسبانند. پس از ساخت حروف نوبت به ورق PVC مي‌رسد كه براي زير سازي استفاده مي‌شوند كه در صخامت 8 تا 10 ميلي متر استفاده مي‌شوند. حروف تابلو چلنيوم پس از ساخته شدن بر روي ورق پي وي سي قرار داده شده و پس از خط كشي شدن دور آن ها را برش مي‌دهند. براي خريد و سفارش تابلو چلنيوم با شماره‌هاي موجود در سايت تماس بگيريد تا همكاران ما در بخش فروش، شما را راهنمايي كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۷:۱۹ توسط:behson موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :